FELIUET, EL CARRILET DE ST FELIU DE GUIXOLS

Potser molta gent gran, encara es deu enrecordar d’un mitic trenet, el tren de St. Feliu de Guixols a Girona, on anava compost per una locomotora i diversos vagons.
En Feliuet, que era com li deien la gent aquest tren, va començar el seu recorregut el dia 30 de juny de 1892, on feia el trajecte de Girona fins a St. Feliu de Guixols, tot passant per altres estacions com: La Creueta, Quart, Llambilles,Baixador de Llebrers, Cassà de la Selva, Veinat d’Esclet, Llagostera, Bell.lloc – Font Picant, Sta. Cristina d’Aro, Castell d’Aro, Baixador de S’Agaro.
Molta gent dels pobles agafaven aquest tren per anar en festes majors dels altres pobles i tambe per anar a la platja a la costa i a fer berenades. No m’he pogut estar de preguntar a la gent gran si s’enrecordava, i la veritat, si, on he pogut saber algunes coses.
Entre les quals, eren les seguents, la gent que entrava amb el vestit blanc, sortia despres, evindenment, amb tot el vestit negre degut al fum i les restes del carbo del tren.
Tambe, el tren a vegades si anava molt ple, li costava pujar les pujades. Era un tren que anava a poca velocitat, ja que es podia pujar i baixar del tren en marxa (insolit en aquells temps vers ara). Tambe com anecdotic, era que el tren tambe esperava la gent per marxar a la seva destinacio.
La linea de tren es va clausurar el dia 15 de juliol de 1969, on en Feliuet, va fer el seu ultim viatge. La linea va anar quedant enrere, on li va sortir un rival, el transport per carretera, que va anar fen guanyat adeptes, fins que va desapareixer la linea. En algunes ciutats, com Girona, pobles, com Fornells de la Selva, Cassà de la Selva, St. Feliu de Guixols, encara es poden veure les locomotores, totes elles restaurades i possades en llocs publics, com es el cas de la ciutat de Girona, on no fa gaire la varen possar al costat del antic Hospital de Sta Caterina, on estar de forma provisional, ja que el seu emplaçament sera a la nova estacio intermodal de Girona, aixo quant estigui fet, clar.
Ara, actualment, aquesta linea, s’ha convertit amb rutes verdes, on es pot anar seguint el recorregut a peu, en btt, on durant uns 40 kilometres, pots veure els paisatges de camps i pobles.
A continuacio us passo les fotos, que vaig fer a la locomotora Feliuet, a Girona, el passat mes de març, amb la commemoracio dels 150 anys de l’arribada del tren a Girona.

Quizás mucha gente mayor, aun se debe recordar de un mítico tren, el tren de St.. Feliu de Guixols a Girona, donde iba compuesto por una locomotora y varios vagones.
Feliuet, que era como le decían la gente este tren, comenzó su recorrido el día 30 de junio de 1892, donde hacía el trayecto de Girona hasta Sant Feliu de Guixols, pasando por otras estaciones como: La Creueta, Quart, Llambilles, Apeadero de Llebrers, Cassà de la Selva, Veinat de Esclet, Llagostera, Bell.lloc – Font Picant, Sta.. Cristina d’Aro, Castell d’Aro, Apeadero de S’Agaro.
Mucha gente de los pueblos cogían ese tren para ir en fiestas mayores de los otros pueblos y también para ir a la playa en la costa y hacer merendolas. No he podido evitar preguntar a la gente mayor si recordaba, y la verdad, si, donde he podido saber algunas cosas.
Entre ellas, eran las siguientes, la gente que entraba con el vestido blanco, salía después, evindentemente, con todo el traje negro debido al humo y los restos del carbon del tren.
También, el tren a veces si iba muy lleno, le costaba subir las subidas. Era un tren que iba a poca velocidad, ya que se podía subir y bajar del tren en marcha (insólito en aquellos tiempos hastaahora). También como anecdótico, era que el tren también esperaba la gente para marchar a su destino.
La linea de tren se clausuró el día 15 de julio de 1969, donde en Feliuet, hizo su último viaje. La linea fue quedando atrás, donde le salió un rival, el transporte por carretera, que fue ganando adeptos, hasta que desapareció la línea. En algunas ciudades, como Girona, pueblos, como Fornells de la Selva, Cassà de la Selva, St.. Feliu de Guixols, todavía se pueden ver las locomotoras, todas ellas restauradas y ademas estan en lugares públicos, como es el caso de la ciudad de Girona, donde no hace mucho la hicieron poner al lado del antiguo Hospital de Santa Caterina, donde esta de forma provisional, ya que su emplazamiento será en la nueva estacion intermodal de Girona, esto en cuanto esté hecho, claro.
Ahora, actualmente, esta linea, se ha convertido en rutas verdes, donde se puede ir siguiendo el recorrido a pie, en mountain bike, donde durante unos 40 kilometros, se puede ver los paisajes de campos y pueblos.
A continuación os paso las fotos, que hice en la locomotora Feliuet, en Girona, el pasado mes de marzo, con la conmemoración de los 150 años de la llegada del tren en Girona.

Perhaps many elderly people still remember it because of a mythical train, the train from St. Feliu de Guixols to Girona, which was composed of a locomotive and several wagons.
In Feliuet, as he said it was the people that train, began its journey on 30 June 1892, which made the journey from Girona to St. Feliu de Guixols, moving to other stations such as: Creueta, Fourth, Llambilles, halt of Greyhounds, Cassa de la Selva, neighborhood of Esclet, Llagostera, Bell.lloc – Source Spicy, Sta. Cristina d’Aro, Castell d’Aro, halt of S’Agaro.
Many of the people take this train to go to festivals in other towns and also to go to the beach on the coast and make berenades. I have not been able to ask the elderly if remembers, and the truth, if, where I learned some things.
Among them were the next people that came with the white dress, a bit later, evindenment, with all black dress due to coal smoke and the remains of the train.
Also, if the train was very crowded at times, found it hard up the climbs. It was a train going at low speed, because you could get on and off the moving train (unusual in those days towards now). Also as anecdotal, that the train was also expected people to march to their destination.
The railway line was closed on 15 July 1969, where Feliuet, made his last trip. The line was left behind, where it came out a competitor, road transport, which was fen won adherents, until the line disappeared. In some cities such as Girona, towns, and Fornells de la Selva, Cassa de la Selva, St. Feliu de Guixols, you can still see the locomotives, all restored and possades in public places, as is the case in the city of Girona, where not long ago were the possa beside the old Hospital of St. Catherine, which was so provisional, since its location will be the new intermodal station of Girona, this is how it’s done, of course.
Now, now, this line has become green routes, where you can go along the route on foot, mountain bike, where for about 40 kilometers, you can see the landscape of fields and villages.
Here I pass the photos, I made the locomotive Feliuet in Girona, last March, with the commemoration of 150 years of the arrival of the train to Girona.

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a FELIUET, EL CARRILET DE ST FELIU DE GUIXOLS

  1. This is really fascinating, You’re an excessively skilled blogger. I have joined your rss feed and stay up for in quest of extra of your wonderful post. Additionally, I’ve shared your site in my social networks

  2. dented bumper ha dit:

    Excellent weblog right here! Additionally your website rather a lot up very fast! What host are you the usage of? Can I get your associate hyperlink on your host? I want my site loaded up as fast as yours lol

  3. car paintwork ha dit:

    This is really interesting, You are an excessively skilled blogger. I’ve joined your feed and look forward to in search of more of your wonderful post. Also, I have shared your site in my social networks

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s