ESTACIO DE TREN DE GIRONA (MODIFICAT EL DIA 11 01 2013)

CATALÀ / CATALAN
L’estacio de Girona, al llarg de la seva vida ha tingut molts de canvis (i semble que en pot tenir mes en el futur).
la primera estacio, es possar en marxa el any 1862, quant el tren venia de Maçanet. L’any 1973 el tren va per circular per un viaducte per sobre la ciutat de Girona,(actualment la linea convencional travessa la ciutat per el viaducte), aixis desencallava els passos a nivell que hi havia per els carrers de la ciutat que provocava grans embussos. Actualment, en aquest 2012, s’esta apunt d’obrir la nova estacio intermodal del Tren d’alta velocitat que aquesta vegada es soterrada per sota de la ciutat de Girona i on tambe tard o d’hora, el viaducte del tren convencional desapareixera per soterrar la linea. Aixis en un futur, tants les lineas de l’alta velocitat, com la convecional estaran totes soterrades, de moment encara falta veure el projecte del soterrament de la linea convencional que encara esta per decidir.
PD 22 06 12: A l’inici d’aquest mes de juny 2012, Adif els hi ha enviat el projecte del soterrament a l’ajuntament de Girona.

CASTELLÀ / SPANISH
La estación de Girona, a lo largo de su vida ha tenido muchos cambios (y parece ser que puede tener mas en el futuro).
la primera estación, se pone en marcha el año 1862, cuando el tren venía de Maçanet. En 1973 el tren paso para circular por un viaducto por encima de la ciudad de Girona (actualmente la linea convencional aun pasa), asi desatascaba los pasos a nivel que había por las calles de la ciudad que provocaba grandes atascos. Actualmente, en este 2012, se esta apunto de abrir la nueva estación intermodal del Tren de alta velocidad que esta vez es soterrada por debajo de la ciudad de Girona y donde también tarde o temprano, el viaducto del tren convencional desaparecerá para soterrar la línea. Asi en un futuro, tanto las lineas de la alta velocidad, como la convecional estarán todas soterradas, de momento aún falta ver el proyecto del soterramiento de la línea convencional que aun esta por decidir.
PD 22 06 12: Al inicio de este mes de junio 2012, Adif les ha enviado el proyecto del soterramiento en el ayuntamiento de Girona.

ENGLISH
The station of Girona, throughout his life has had many changes (and who seem to be having more in the future).
the first station, it is possible to launch in 1862, when the train came Maçanet. In 1973 the train passed through a circular viaduct over the city of Girona (actualment convencional the line still passes through the viaduct) and refloat the level crossings that were in the streets of the city which caused great jams. Currently, this 2012, is about to open the new intermodal station’s high-speed train this time buried beneath the city of Girona and also where sooner or later, the railway viaduct conventional disappear to bury the line. So in future, many of the high-speed lines, such as convecional are all buried, there is still time to see the proposed burial of the conventional line that has yet to decide.
PS 22 06 12: At the beginning of this month of June 2012, the ADIF has sent the project to the underground city of Girona.

FRANCE
La gare de Girona, tout au long de sa vie a eu de nombreux changements (et qui semblent avoir plus à l’avenir).
la première station, il est possible de lancer en 1862, lorsque le train s’est Maçanet. En 1973, le train a commencé à déplacer vers un viaduc sur la ville de Girona, (maintenant la ligne conventionnelle à travers la ville pour le viaduc) et renflouer les passages à niveau qui étaient dans les rues de la ville qui ont causé de grandes confitures. Actuellement, ce 2012, est sur le point d’ouvrir la nouvelle gare intermodale de train à grande vitesse cette fois enfouie sous la ville de Gérone et aussi où, tôt ou tard, le viaduc de chemin de fer classique disparaissent d’enterrer la ligne. Donc à l’avenir, la plupart des lignes à grande vitesse, tels que convecional sont tous enterrés, il est encore temps pour voir l’enterrement proposé de la ligne conventionnelle qui n’a pas encore de décider.
PS 22 06 12: Au début de ce mois de Juin 2012, l’ADIF a envoyé le projet à la ville souterraine de Gérone.

PD: Aquestes fotos que he fet, son de la mostra dels 150 anys de l’arribada del tren a Girona, per l’associacio d’amics del ferrocarril de les comarques gironines.

PD: Estas fotos que he hecho, son de la muestra de los 150 años de la llegada del tren a Girona, por la asociacion de amigos del ferrocarril de las comarcas gironines.

PS: These pictures I have done, are the sample of 150 years of the arrival of the train to Girona by the Friends of the rail of the region.

PS: Ces photos que j’ai faites, sont de l’échantillon de 150 ans de l’arrivée du train à Gérone par les Amis du rail de la région.

LINK FOTOS EVOLUCIO DEL TREN A GIRONA:

http://www.youtube.com/watch?v=B7Qate6A1KM

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s