CIM DE BASTIMENTS

Hola, molt bona tarda a tothom,
Al cap d’un mes i mig de no publicar fotos al blok, comencem una nova etapa, despres del periode estival, amb grans temperatures, passem a temperatures mes suaus per l’epoca, com es el mes de setembre. Mes on es podem començar a fer noves rutes de nou.
I volem començar, amb un cim, el tercer mes alt de Catalunya, el Cim de Bastiments de 3.000m. si, ja le fet.
I aixo, q feia un temps que no habia entrenat, pero i he pujat, i per partida doble, ja que un començament, ens varem etivocar de montanya, ja que varem fer la que hi ha al altre costat, i que no ho varem saber fins arribar a dalt, que era el cim de Gra de Fajol de 2.808 m aproximadament.
Be, el diumenge, 6 de setembre, amb un bon temps, assolellat, amb una temperatura suau, quedem per anar fins l’estacio de Vallter 2000.
He quedat amb en Raul que el passaria a buscar a les 9 del mati a Salt. Fem el trajecte amb punt de sortida des de Cassà de la Selva, direccio Salt i amb destinacio Vallter 2000. No trobem gaire transit, per ser diumenge el mati cap a les 9.00. Des de Salt, he calculat que hem tardat cap a 1 h i 30 minuts en arribar a dalt a l’estacio.(croquis de la ruta: Cassà, Salt, Autopista A7 Nord/Sur, autovia Banyoles-Olot, La Canya, tunels de Capsacosta (decidim passar per aqui, ja que queda mes a la dreta, i no passem per Vallfogona del Ripollès),St. Pau de Seguries, Camprodon (agafar la mini variant per la 1º rotonda de Camprodon), Vilallonga del Ter, Setcases, Vallter 2000.)
Arribem, deuen ser cap a les 10.45, on passant per el poble de Setcases, observo que hi ha una temperatura de 12º i quant arribem  dalt, es de 17º. De cami cap a l’estacio, trobem els primers caçadors de bolets (si) amb els seus cistells. Tambe hi trobo molts de cotxes aturats al costat de la carretera, hi ha molta mes gent fen excursions a altres montanyes.
Arribem a dalt a l’estacio de Vallter 2000, on fem unes quantes fotos. Despres tornem a baixar un kilometre mes avall, per on comença el cami per enfilar a dalt el cim.

Hola, muy buenas tardes a todos,
Al cabo de un mes y medio de no publicar fotos en blok, empezamos una nueva etapa, después del periodo estival, con grandes temperaturas, pasamos a temperaturas más suaves para la época, como es el mes de septiembre. Mes donde se podemos empezar a hacer nuevas rutas de nuevo.
Y queremos empezar, con una cima, el tercero más alto de Cataluña, la Cumbre de Bastiments de 3.000m.
Y eso, q hacía un tiempo que no había entrenado, pero y he subido, y por partida doble, ya que en un principio, nos equivocamos de montaña, ya que hicimos la que hay al otro lado, y que no lo hicimos saber hasta llegar arriba, que era la cima de Gra de Fajol de 2.808 m aproximadamente.
Bien, el domingo, 6 de septiembre, con un buen tiempo, soleado, con una temperatura suave, quedamos para ir hasta la estación de Vallter 2000.
He quedado con Raul que pasaría a buscar a las 9 de la mañana en Salt. Hacemos el trayecto con punto de salida desde Cassà de la Selva, direccion Salt y con destinacio Vallter 2000. No encontramos mucho tráfico, por ser domingo la mañana hacia las 9.00. Desde Salt, he calculado que hemos tardado hacia 1 hy 30 minutos en llegar arriba a la estación. (Croquis de la ruta: Cassà, Salt, Autopista A7 Norte / Sur, autovía Banyoles-Olot, La Canya, túneles de Capsacosta (decidimos pasar por aquí, ya que queda más a la derecha, y no pasamos por Vallfogona del Ripollès), St.. Pau de Seguries, Camprodon (coger la mini variante por la 1 º rotonda de Camprodon), Vilallonga del Ter, Setcases, Vallter 2000.)
Llegamos, deben ser sobre las 10.45, donde pasando por el pueblo de Setcases, observo que hay una temperatura de 12 º y cuando llegamos arriba, es de 17 º. De camino hacia la estación, encontramos los primeros cazadores de setas (si) con sus cestas. También encuentro muchos coches parados junto a la carretera, hay mucha más gente haciendo excursiones a otras montañas.
Llegamos arriba a la estación de Vallter 2000, donde hacemos unas cuantas fotos. Después volvemos a bajar un kilómetro más abajo, por donde empieza el camino para subir arriba a la cima.

FOTOS DE L’ESTACIO D’ESQUI DE VALLTER 2000

Comencem anant direccio al refugi, passem el refugi, amb un rierol de baixada, i molta vegetacio i pins, fins que deixem la vegetacio i comencem a pujar per la pista d’esqui.

Empezamos yendo direccion al refugio, pasamos el refugio, con un arroyo de bajada, y mucha vegetacion y pinos, hasta que dejamos la vegetacion y empezamos a subir por la pista de esqui.

FOTOS DEL CAMI PER ANAR ALS CIMS…

I anem pujant, direccio al Gra de Fajol, de 2.808 m, on hi trobem força gent que tambe la fa.
anem pujant, tot perfecte, fins el Coll de la Marrana, tot ok.
Girem a l’esquerra, on veiem molta gent pujant, i tambe baixant. En un primer moment ,ens pensem que era Bastiments, pero no….
Arribem a dalt al cim de Gra de Fajol.

Y vamos subiendo, direccion al Gran de Fajol, de 2.808 m, donde encontramos bastante gente que también la hace.
vamos subiendo, todo perfecto, hasta el Coll de la Marrana, todo ok.
Giramos a la izquierda, donde vemos mucha gente subiendo y también bajando. En un primer momento, pensamos que era Bastiments, pero no ….
Llegamos arriba en la cima de Grano de Fajol.

Fotos des de el cim de Gra de Fajol

Estant a dalt el cim de Gra de Fajol (sobre les 12.45), hi ha molta gent sobre el pic, obserbem que fan acte de presencia una parella de falcons, on voleien sobre aquest cim. Com es pot apreciar a les fotos, hi ha bones vistes, pero encara aixis, queden una mica malament, en les vistes mes allunyades, a causa de la claritxa que fa acte de presencia tambe. No es pot tenir tot…
Com som a dalt i veiem que no es cim que voliem, miro amb els llarga vistes, el cim del costat, i decidim anar a altre cim. De moment, anem be, no estem pas cansats tampoc, pero sempre que volem fem breus aturades, tant per pujar com per baixar, sobretot baixar, observo que es patina molt, hi ha molta sorra, intento no tocar la sorra…. ja som a baix (menys de 20 minuts).. tot ok.
Decidim pujar l’altre cim, semble molt aprop, pero es una mica mes complicat del que ens pensabem, son les 13.30, anem pujant cap el cim, ja gent que tambe el fa, i abans de seguir, creuem amb els camins que van al Coma de Vaca i Nuria, nosaltres seguim el de Bastiments. Anem fent, pero ,hem d’anar parant de tant en tant, pero al final arribem a dalt de tot, (14.10). Hi ha bones vistes, i s’ha girat una mica de vent (poc) a vegades el vent fa aixecar una mica de polseguera per alla dalt el cim, pero encara aixis, hi ha bona temperatura.

Estando arriba la cima de Gran de Fajol (sobre las 12.45), hay mucha gente sobre el pico, observaba que hacen acto de presencia una pareja de halcones, donde revolotean sobre esta cumbre. Como se puede apreciar en las fotos, hay buenas vistas, pero aún así, quedan un poco mal, en las vistas más alejadas, debido a la nublina que hace acto de presencia también. No se puede tener todo …
Como somos arriba y vemos que no es la cima que queríamos, miro con larga vistas, la cima de al lado, y decidimos ir a la otra cima. De momento, vamos bien, no estamos cansados tampoco, pero siempre que queremos hacemos breves paradas, tanto para subir como para bajar, sobre todo bajar, observo que se patina mucho, hay mucha arena, intento no tocar la arena …. ya estamos a bajo (menos de 20 minutos) .. todo ok.
Decidimos subir la otra cima, parece muy cerca, pero es un poco más complicado de lo que pensaba, son las 13.30, vamos subiendo hacia la cumbre, ya gente que también lo hace, y antes de seguir, cruzamos con los caminos que van a Coma de Vaca y Nuria, nosotros seguimos el de Bastiments. Vamos haciendo, pero, tenemos que ir parando de vez en cuando, pero al final llegamos arriba del todo, (14.10). Hay buenas vistas, y se ha girado un poco de viento (poco) a veces el viento hace levantar un poco de polvareda por alla arriba la cima, pero aún así, hay buena temperatura.

FOTOS DEL CIM DE BASTIMENTS (3.000m)

Depen quines fotos, a l’horitzó, es pot veure una mica el mar Mediterrani, pero hi ha bastanta claritxa i no es pot veure be. (foto del llac).
I a dalt, el cim on hi ha la creu, fem una parada per repondra forces i continuar.
Al cap d’una estona, mes despres de tirar les seves corresponents fotos i mirar els grans paisatges, anem per baixar. agafem el mateix cami, on tardem tambe una hora i mitja, fins els aparcaments.
Be fins aqui, aquesta ruta als cims de Gra de Fajol i Bastiments, ha estat molt be.
Fins la propera.

Depende qué fotos, en el horizonte, se puede ver un poco el mar Mediterráneo, pero hay bastante nublina y no se puede ver bien. (foto del lago).
Y arriba, la cima donde se encuentra la cruz, hacemos una parada para reponer fuerzas y continuar.
Al cabo de un rato, más después de tirar sus correspondientes fotos y mirar los grandes paisajes, vamos para bajar.,tomamos el mismo camino, donde tardamos también una hora y media, hasta los aparcamientos.
Bueno hasta aqui, esta ruta en las cumbres de Gra de Fajol y Bastiments, ha estado muy bien.
Hasta la próxima.

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.