CIM DEL MATAGALLS(MONTSENY)

Avui dimarts, pugem al Cim del Matagalls,(en l’area del Montseny) a uns 1.697 m.
Ens s’ha fet molt bon temps, fins una mica mes de les 14.30 on s’ha començat a tapar i fer una mica de vent, i el vent ens portava de tant en tant petits granitçats d’alguna tempesta molt propera per on estavem nosaltres. Pero encara aixis, hem pogut fer el cim.
Hem començat la ruta sortint des de Cassà de la Selva, pero, hem donat una mica de volta.
Hem fer la seguent ruta… Cassà, Caldes de Malavella, Les Mallorquines, Hostalrich, St. Celoni, Sta. Maria de Palau Tordera, Collformic a 1.145 m, on deixem el cotxe per continuar a peu a dalt el Matagalls.
La pujada des de el punt mateix de la carretera, amb escales. Mes amunt va canviant, a una mica de pujada (GR5.2, ratlles blanques i vermelles, molt ben senyalitzat fins a dalt el cim). pujant, es va trobant pedres, i una zona d’alzines a partir de la segona pujada, on ja es comença a veure el Pic del Matagalls. A partir de la segona pujada i fins la tercera, hi ha com un petit cami, on sembla ser mes tranquil, fins arribar a una tercera pujada on ja serem a dalt el Cim del Matagalls.(amb un total de 1 h i 30 minuts de recorregut)
A dalt el Cim, hem pogut apreciar les zones de Osona(ciutat de Vic), les zones del Berguedà(Berga), les montanyes de Montserrat, la Torre de Collserola i una mica la ciutat condal de BCN, i girant a l’altre costat, s’arribava apreciar la ciutat de Girona amb la catedral (tot sigui dit que hi habia calitxa), en canvi el Mar Mediterrani, no s’ha deixat veure, estava una mica tapat aquella zona.
A continuacio unes quates imatges de dalt el Matagalls.

Hoy martes, subimos al Cim del Matagalls, (en el área del Montseny) a unos 1.697 m.
Nos  ha hecho muy buen tiempo, hasta un poco mas de las 14.30 donde se ha comenzado a tapar y hacer un poco de viento, y el viento nos llevaba de vez en cuando pequeños trozos de granizo de alguna tormenta muy cercana por donde estábamos nosotros. Pero aún así, hemos podido hacer la cima.
Hemos empezado la ruta saliendo desde Cassà de la Selva, pero, hemos dado un poco de vuelta.
Debemos hacer la siguiente ruta … Cassà, Caldes de Malavella, Las Mallorquinas, Hostalrich, St.. Celoni, Sta.. Maria de Palau Tordera, Coll hormigón en 1.145 m, donde dejamos el coche para continuar a pie arriba el Matagalls.
La subida desde el punto mismo de la carretera, con escaleras. Arriba va cambiando,  un poco de subida (GR5.2, rayas blancas y rojas, muy bien señalizado hasta arriba la cima). subiendo, se va encontrando piedras, y una zona de encinas a partir de la segunda subida, donde ya se empieza a ver el Pico del Matagalls. A partir de la segunda subida y hasta la tercera, hay como un pequeño camino, donde parece ser más tranquilo, hasta llegar a una tercera subida donde ya seremos arriba el Cim del Matagalls. (Con un total de 1 h y 30 minutos de recorrido)
Subir la Cumbre, hemos podido apreciar las zonas de Osona (ciudad de Vic), las zonas del Berguedà (Berga), las montañas de Montserrat, la Torre de Collserola y un poco la ciudad condal de Barcelona, y girando al otro lado, se llegaba apreciar la ciudad de Gerona con la catedral (todo sea dicho que habia Nublina), en cambio el Mar Mediterráneo, no se ha dejado ver, estaba un poco tapado esa zona.
A continuación unas cuatro imágenes de arriba el Matagalls.

I despres d’una força estona tirant fotos, hem baixat un altre cop cap al Collformic.
S’ha fet una mica mes curt (1 h aproximadament). S’estava tapant encara mes, pero siguent cap abaix el Coll Formic, semblava que estornava aclarir.
Agafem el cotxe direccio Seva (deu quedar a uns 10 kilometres de Collformic), seguint per dintre la petita poblacio i despres direccio Taradell (que no s’arriva entrar dintre del poble), ens dirigim direccio el Eix Tranversal, on ens dirigim de tornada a la nostra destinacio.
Atencio, passant per el poble de Seva/ Taradell fins el Collformic, es mes rapida per aqui (vinguen de Vic, Girona), pero en hivern, aquesta carretera esta gelada.(inclus tancada al transit) obviament hi ha una altre alternativa, que es passar per St. Celoni i Sta. Maria de Palau Tordera, on hi ha uns 12 kilometres, tot asfaltat, pero molt mes llarg.

Y después de un rato tirando fotos, hemos bajado de nuevo hacia el Collformic.
Se ha hecho un poco mas corto (1 h aproximadamente). Se estaba tapando aún más, pero siendo hacia abajo el Coll Formic, parecía que volvia aclarar.
Cogemos el coche direccion Seva (debe quedar a unos 10 kilómetros de Collformic), siguiendo por dentro la pequeña población y después direccion Taradell (que no se entra dentro del pueblo), nos dirigimos direccion el Eje Transversal, donde nos dirigimos de vuelta a nuestro destino.
Atencion, pasando por el pueblo de Seva / Taradell hasta el Collformic, es mas rapida por aqui (vengan de Vic, Gerona), pero en invierno, esta carretera esta helada. (Incluso cerrada al tráfico) obviamente hay otra alternativa , que se pasa por St. Celoni y Sta.. Maria de Palau Tordera, donde hay unos 12 kilómetros, todo asfaltado, pero mucho mas largo.

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.