SALTS D’AIGUA I GORGUES DE STA. MARIA DEL CORCO (OSONA)

Avui, hem fet la primera excursió del any (si i em data del 2/01/09) a les Gorgues que hi ha molt aprop de la població de Sta. Maria del Corcò (Osona). No es que hi aixi molt de tros, habent-hi el Eix Transversal (C 25) Aeroport de Vilobi fins a Vic (entre uns 30/45 min. max), es bastant ràpid. Les gorgues queden a uns 10 kms de on hem deixat l’Eix (Direccio Roda de Ter, C 153).
Comencem, on deixem el vehicle al costat d’un restaurant (Les Gorgues), comença la diversió amb el salt d’aigua del Cabrit…
 
Hoy, hemos hecho la primera excursión del año (sí y en fecha del 2/01/09) a las Gorgues que hay muy cerca de la población de Sta.. Maria del Corcó (Osona). No se que alla mucho menos, con-el Eje Transversal (C 25) Aeropuerto de Vilobi hasta Vic (entre unos 30/45 min. Max), es bastante rápido. Las pozas quedan a unos 10 kms de donde hemos dejado el Eje (Direccio Roda de Ter, C 153).
Empezamos, donde dejamos el vehículo junto a un restaurante (Las Gorgues), comienza la diversión con el salto de agua del Cabrito …
 
 
Continuem, passat aquesta maravella de salt d’aigua i gorga, al segon salt d’aigua,

Continuamos, pasado esta maravilla de salto de agua y gorga, en el segundo salto de agua,

 
I ara be el tercer salt d’aigua, que ha costat trobar-l’ho, un salt d’aigua a uns 80 metres d’altura..
 
Y ahora biene el tercer salto de agua, que ha costado encontrarlo, un salto de agua a unos 80 metros de altura ..
 
Impressionant aquest ultim salt d’aigua…per arribar aqui, millor saber que….
Per arribar aqui, es una zona molt rocosa. A partir del començament de la ruta ja es entra per un lloc molt rocos, on mes endintre ( a partir del 2 salt d’aigua fins al 3 salt d’aigua), es un continuo petit corriol i a vegades transcorre molt per terreny rocos, on sol haber-hi humitat, i aixo propicia que pot haber-hi patinades, (es un gran parany). Tambe en epoques de pluges, s’han de travessar les rieres (3), on hi ha passeres cobertes d’aigua (la 1ª la mes complicada, la 2ª i 3ª no son tan complicades), no hi ha cap mes lloc alternatiu. En el segon salt d’aigua, es pot arribar a baixar fins a baix al nivell del riu (uns 200 metres), pero hi ha perill de patinar sobres les roques humides. I el 3 salt d’aigua, es dificil de trobar, pero us donc una pista, passat la 3 riera, esta a uns 100 metres, on hi ha el marcador en grog, que fa un gir de 180º a l’esquerra, pues es ven be a la dreta, hi ha com un petit corriol entre matolls que us portara aquest impressionant salt d’aigua d’una altura d’uns 80 m.  En arribar trobareu com una especie de "balco", atencio que no hi ha baranes…
Tambe, quant hagueu visitat aquest ultim salt d’aigua, hi ha mes rutes per fer.
Be de moment aixo es tot.
 

Impresionante este último salto de agua … para llegar aqui, mejor saber que ….
Para llegar aquí, es una zona muy rocosa. A partir del comienzo de la ruta ya se entra por un lugar muy rocoso, donde mas adentro (a partir del 2 salto de agua hasta el 3 salto de agua), es un continuo pequeño sendero y a veces transcurre mucho por terreno rocoso, donde suele haber en ellos humedad, y esto propicia que puede haber en él patinado, (es una gran trampa). También en épocas de lluvias, se han de atravesar los rios (3), donde hay pasarelas cubiertas de agua (la 1 ª la más complicada, la 2 ª y 3 ª no son tan complicadas), no hay mas lugar alternativo. En el segundo salto de agua, se puede llegar a bajar hasta abajo al nivel del río (unos 200 metros), pero hay peligro de patinar sobre las rocas húmedas. Y el 3 salto de agua, es dificil de encontrar, pero os doy una pista, pasado la 3 riera, esta a unos 100 metros, donde está el marcador en amarillo, que hace un giro de 180 º a la izquierda, pues se  be a la derecha, hay como un pequeño sendero entre matorrales que le llevara este impresionante salto de agua de una altura de unos 80 m. Al llegar encontrará como una especie de "balcón", atención que no hay barandillas …
También, en cuanto haya visitado este último salto de agua, hay más rutas para hacer.
Bien de momento eso es todo.

 
Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s