VISITA AL CASTELL DE MONTGRI

Avui, he decidit fer el Montgri, ja que mai l’habia fet. Feia anys que el podria haber fet, pero com es diu la dita, tard o d’hora o faràs… Be, ja el tinc fet.
Ens ha fet molt bon dia per fer la passejada. Hem començat per la vila de Torroella de Montgri, a la zona de les escoles. Esta ben indicat per arribar-hi. Hi ha una gran zona d’aparcament, es l’inici i l’acabada a dalt el castell.
La pujada es fa per uns camps que quant ja fa estona que hi ets, passes a veure un canvi d’imatge, mes de montanya, on hi ha algun arbre, i pedres, i tambe antics refugis q es van trobant al llarg del cami. El cami esta ben indicat, no hi ha gaire perdua (hi ha al terra pintat amb franges de color blanc i vermell), que ens donen pistes que anem be, si no ho anem esta simbolitzat amb creus.El cami no es gaire llarg, amb aproximadament 1 hora es pot fer. Vaig tardar en ferl uns 50 minuts, tot depent del ritme que ho portis. Sense fer cap spring.Coord.gps: 42° 3′ 6.71″ N, 3° 7′ 52.95″ E

Quant ja hem pujat a dalt, fent una mica d’escalada els ultims 10 minuts, arribem al castell, on la fortaleça es mante bastant be. Temps enrera varen restaurar el castell (ja fa uns anys), pero recordo haber vist com els helicopters portaven les eines i bigues cap a dalt el castell, no crec que hi hagues una altre eina capaç de pujar fins a dalt com el aeri. Fer el castell en aquells anys, sense cap medi de transport que no fos l’home i a ma. Com han canviat els temps (fets historics).
L’interior del Castell, hi ha nomes, les parets principals del castell i el gran pati interior, amb una làpida on es diu el any que es va fer.
Tambe es pot arribar fins a dalt a la torre de “guaita” per a veure tot el dalt,s’hi pot anar amb una mena d’escala de cargol. Es va passejant per els costats de les torres. Esta ben indicat, i es pot passejar, amb mesures de seguretat per no caure al interior del pati.
Hi quant ja som a dalt, hi el temps acompanya, podem veure increible vistes. Tambe val a dir que als voltants del castell hi ha boniques imatges.
A continuacio, imatges que vaig poguer arribar a veure malgrat la calitxa que es veia al fons, es fa una mica impossible veure’l de tot be. Si agafeu les imatges i les amplieu, hi ha senyalat amb vermell els pobles i montanyes que es poden arribar a veure des de el castell.
Vista de Torroella de Montgri
A continuacio, imatges de pobles de voltant de Torroella, com Gualta, Pals (amb la platja de la Gola i la desembocadura del riu Ter), i l’Estartit, amb les illes Medes al fons. aixo es la part del Baix Empordà.
Tambe es pot arribar a veure el Santuari dels Angels i una mica mes al fons es pot arribar a veure Banyoles, pero molt borròs, ja que la calitxa fa acte de presencia i no ens permet veure-ho be.
I ara les vistes de la part del Alt Empordà, amb el poble de l’Escala (els fons es pot apreciar una part del golf de Roses, amb els pobles d’ Empuriabrava i Roses), Montgo, Bellcaire d’Empordà, Albons(on es pot apreciar tambe la ciutat de Figueres, molt al fons, borròs per la calitxa).
Realment, hi ha bones vistes, des de tots els costats, inclùs de de dalt el castell,…no….??.
Fins aqui la visita al Castell de Montgri.
Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.