UN DIA A PORTBOU

Avui dia 10 d’agost he decidit passar-lho a un poble del Alt Empordà, tranquil, lluny de les freses si ho poguessin dir aixis.
 He visitat la vila de Portbou, una vila, on es situa a tocar amb el punt fronterer de França (Cerbere). Portbou una petita vila amb una gran estacio de ferrocarril ben comunicada amb tot l’estat espanyol i amb altres paisos com França.
Tb aquesta petita vila esta comunicada per mar i carretera (ultimament, han estrenat nova carretera amb 3 tunels que evitar agafar l’antiga carretera amb moltes curves). L’antiga carretera, no hi ha tan de trafic i aixo es pot agafar aquest recorregut mes tranquil i veure un paisatge maravellos. Val la pena fer la carretera antiga per les grans vistes que es poden veure….no em tivoco pas… nomes mireu les imatges i veureu el que es pot apreciar amb un dia d’estiu q faci molt bon temps
La platja de Portbou, sembla petita, pero tranquila i l’aigua es neta i es pot veure el fons del mar, on hi ha unes pedretes en ves de sorra fina, es nota quant ets a l’aigua.
Portbou un petit poble amb diferentes coses…..
Hoy día 10 de agosto he decidido pasar lo a un pueblo del Alt Empordà, tranquilo, lejos de los ruidos si lo pudieran decir así.
He visitado la villa de Portbou, una villa, donde se sitúa junto con el punto fronterizo de Francia (Cerbère). Portbou una pequeña villa con una gran estación de ferrocarril bien comunicada con todo el estado español y con otros países como Francia.
Tb esta pequeña villa está comunicada por mar y carretera (ultimamente, han estrenado nueva carretera con 3 túneles que evita coger la antigua carretera con muchas curvas). La antigua carretera, no hay tanto trafico y eso se puede coger este recorrido más tranquilo y ver un paisaje maravilloso. Vale la pena hacer la carretera antigua por las grandes vistas que se pueden ver …. no me etivoco mucho … solo vea las imágenes y veréis lo que se puede apreciar con un día de verano que haga muy buen tiempo
La playa de Portbou, parece pequeña, pero tranquila y el agua es limpia y se puede ver el fondo del mar, donde hay unas piedrecitas en ves de arena fina, se nota cuando estás en el agua.

Portbou un pequeño pueblo con diferentes cosas …..

Portbou, vist des de la muntanya de Portbou, provinent de Colera per l’antiga carretera. Es pot apreciar en primer terme que el ferrocarril ocupa una gran part del poble. Una vila tranquila, on en dies de tramontana, pot arribar a ratxes de vent de mes 150 km/h.
Portbou, visto desde la montaña de Portbou, proveniente de Colera por la antigua carretera. Se puede apreciar en primer término que el ferrocarril ocupa una gran parte del pueblo. Una villa tranquila, donde en días de tramontana, puede llegar a rachas de viento de más 150 km / h.
                                           Estació de Portbou, en poc moviment en ple mes d’agost (2008). Una gran estacio de pas al punt fronterer amb França. L’Arribada del tren d’alta velocitat, pot matar la gran linea del tren convencional….
Estación de Portbou, en poco movimiento en pleno mes de agosto (2008). Una gran estación de paso en el punto fronterizo con Francia. La Llegada del tren de alta velocidad, puede matar la gran línea del tren convencional ….
 
Aquestes dos vies son diferents… El costat dret de l’imatge la via es amb ample frances, ja que pertany a la companyia de ferrocarrils francesos la SCNF, ja que arriba a l’estació de Portbou (trens convencionals). La via del costat esquerra pertany a la companyia de la RENFE, fins a Cerbere.
Estas dos vías son diferentes … El lado derecho de la imagen la vía es con ancho francés, ya que pertenece a la compañía de ferrocarriles franceses la SCNF, ya que llega a la estación de Portbou (trenes convencionales). La vía del lado izquierdo pertenece a la compañía de la RENFE, hasta Cerbère.
 
Aquesta imatge….. insolita de la caseta al fons….. tots els trens que han de passar la frontera, estan obligats a passar per aqui dintre. Es per canviar les rodes (boogies) dels talgos per passar ha ampla europeu frances, una operacio que no cal baixar del tren
Esta imagen ….. insólita de la caseta al fondo ….. todos los trenes que deben pasar la frontera, están obligados a pasar por aquí dentro. Es para cambiar las ruedas (Boogies) de los talgos para pasar ha ancho europeo francés, una operación que no hay que bajar del tren
Amb el tren llitera, el Estrella Costa Brava, descansant a Portbou, es l’alternativa al AVE, BCN- MADRID. El mes economic per arribar de bon mati a la capital de l’estat. Cada dia al vols de les 19.30 surt de Portbou per arribar a Madrid sobre a primera hora  (7.00) del mati a Chamartin (Madrid). I el vespre sol tornar a partir de les 22.00 des de Chamartin cap a Portbou (10.30).
Con el tren litera, el Estrella Costa Brava, descansando en Portbou, es la alternativa al AVE, BCN-MADRID. El más economico para llegar de buena mañana a la capital del estado. Cada día a partir de las 19.30 sale de Portbou para llegar a Madrid sobre a primera hora (7.00) de la mañana en Chamartin (Madrid). Y la noche suele volver a partir de las 22.00 desde Chamartin hacia Portbou (10.30).
L’Esglesia de Portbou, envoltada de cables del tren al costat, justament esta al costat de l’estacio. Ultimament l’estant reformant l’esglesia.
La Iglesia de Portbou, rodeada de cables del tren al lado, justamente esta al lado de la estación. Ultimamente la estan reformando la iglesia.
Vista de la platja de Portbou, amb una platja petita i tranquila que el llarg del dia se va omplint de gent per gaudir de l’aigua, neta.
Vista de la playa de Portbou, con una playa pequeña y tranquila que el largo del día se va llenando de gente para disfrutar del agua, limpia.
 
I per acabar, des de dos miradors ven diferents…. El primer des de el mirador que es veu abans d”arribar al poble de Portbou (carretera antiga) i el segon des de la muntanya de Portbou, que en un dia que faci bon temps, es pot veure el poble de Port de la Selva
Y para terminar, desde dos miradores bien diferentes …. El primero desde el mirador que se ve antes de llegar al pueblo de Portbou (carretera antigua) y el segundo desde la montaña de Portbou, que en un día que haga buen tiempo, se puede ver el pueblo de Puerto de la Selva.
Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a UN DIA A PORTBOU

  1. Sip!! Ja veig q ests afeccionat als trens!! Portbou és com la meca suposo amb el canvi de vies i tot plegat!!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s